طراحی،اجرا و اثربخشی آموزش کارگاهی مبتنی بر فیلم آموزشی بر مهارتهای پرستاران و دانشجویان پرستاری مرکز آموزشی درمانی روانپزشکی ایران در مدیریت پرخاشگری بیماران بستری
مجری طرح: دکتر فاطمه شیرزاد، همکاران طرح: امیرعباس کشاورز. سید وحید شریعت، محمد قدیری وصفی، محمد نصیری، ملیحه رنجبر،آویشن مهدوی،کاوه علوی
پرخاشگری بیماران روانپزشکی بستری در بخش یک علامت شایع و رو به افزایش است. در صورتی که این مشکل به درستی مدیریت نشود میتواند باعث آسیب به بیمار شده و همچنین صدمات جسمی و روانی برای پرسنل بخش ایجاد کرده و به مرور زمان موجب فرسودگی شغلی آنان شود. آموزش به روش کارگاههای مبتنی بر فیلم یکی از روشهای افزایش این مهارت در پرسنل درمانی است.
نتایج پژوهش نشان داد آموزش و مهارتافزایی از طریق برگزاری کارگاههای مبتنی بر فیلم آموزشی توانست با جذابیت و رضایت بیشتری از طرف دانشجویان و پرستاران همراه باشد و تاثیر خوبی در مهارت افزایی و آموزش آنان داشت. این تاثیر بیش از تاثیر کارگاههای مرسوم قبلی بود و تاثیر آموزش در طول سه ماه بعد نیز ادامه داشت. نتایج این پژوهش برای مسئولان و برنامهریزان در حیطه آموزش رشتههای بالینی و همچنین آموزش مداوم پرستاران کاملا کاربردی است. دانشجویان و پرسنل بخشها با شرکت در این کارگاهها و تماشای این فیلم ها می توانند موجب محافظت از بیمار و مانع از آسیب به خود شده و احتمال فرسودگی شغلی در آنان کاهش می یابد.
Change the font color:
main color:
second color:
انتخاب رنگ پس زمینه:
Change the spacing between words:
Change the distance between the lines:
Change mouse type:
Change the font
BlindText