بررسی راندمان فناوری هیبریدی کوآکسیال سیم-صفحه در مینی الکتروسیکلون
مجری طرح: دکتر رسول یاراحمدی، همکاران طرح: مهسا به روش
آلودگی هوا، به ویژه ذرات معلق، یکی از چالشهای مهم در حوزه سلامت عمومی و محیطزیست است. این آلایندهها با تأثیرگذاری بر سیستمهای تنفسی و قلبی-عروقی، موجب افزایش نرخ بیماریها و مرگومیر زودرس میشوند. پژوهش حاضر با هدف کاهش این آلایندهها، طراحی و توسعه یک سیستم پاککننده جدید را دنبال کرد..
در این پژوهش، ترکیب دو روش مکانیکی و الکترواستاتیکی در قالب الکتروسیکلون هیبریدی مورد بررسی قرار گرفته تا ضمن افزایش راندمان جمعآوری ذرات، هزینههای انرژی و نگهداری بهینه شوند.
نتایج حاصل نشان داد که دما، سرعت جریان هوا، ولتاژ مصرفی و غلظت ذرات تأثیر قابل توجهی بر کارایی دستگاه دارند. یافتهها حاکی از آن بود که در شرایط بهینه، این فناوری میتواند تا 9.24% راندمان بالاتری در مقایسه با سیستمهای مشابه ارائه دهد. این امر نشان داد که ترکیب نیروهای مکانیکی و الکتروستاتیکی میتواند نقش مؤثری در کنترل آلودگی هوا داشته باشد. این تحقیق بهعنوان یک راهکار نوآورانه، قابلیت استفاده در صنایع آلاینده و محیطهای کاری پرخطر را دارد و میتواند به کاهش اثرات زیستمحیطی آلودگی هوا کمک کند. بهویژه، استفاده از فناوریهای تلفیقی در کنترل ذرات معلق، گامی مؤثر در جهت بهبود کیفیت هوا، کاهش بیماریهای ناشی از آلودگی و افزایش بهرهوری اقتصادی محسوب میشود.
Change the font color:
main color:
second color:
انتخاب رنگ پس زمینه:
Change the spacing between words:
Change the distance between the lines:
Change mouse type:
Change the font
BlindText