بررسی تاثیر برگزاری ژورنال کلاب در گروه¬های کوچک برخودکارآمدی پژوهشی دانشجویان گروه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران در نیمسال دوم تحصیلی 1403-1402
مجری طرح: دکتر زهره سهرابی ، همکاران طرح: سیده محبوبه حسینی، مریم بهشتی فر
یکی از مهم¬ترین اهداف برگزاری ژورنال کلاب، ارتقاء مهارت¬ جستجوی مقالات در پایگاه¬های اطلاعاتی، درک و نقد مقالات علمی و ارائه مقالات و بهبود توانایی و خبرگی پژوهشی است. از دیگرسو، ﻳﻜﻲ از ﻋﻮاﻣﻞ ﻣﻬﻢ در هداﻳﺖ ﭘﮋوﻫﺶ و اﻳﺠﺎد اﻧﮕﻴﺰه ﺑﺮای اﻧﺠﺎم آن، خودکارآمدی ﭘﮋوﻫﺸﻲ اﺳﺖ. لذا این پژوهش، با هدف تعیین تاثیر برگزاری ژورنال کلاب آموزشی در گروه¬های کوچک به شیوه¬ی یادگیری فعال و تعاملی بصورت ترکیب ژورنال کلاب محتوایی و متدولوژی بر خودکارآمدی پژوهشی دانشجویان گروه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران در نیمسال دوم تحصیلی 1403-1402، انجام شد.
نتایج نشان داد که برگزاری ژورنال کلاب به شیوه گروه های کوچک که در آن علاوه بر محتوای دانشی، روش شناسی پژوهشی و مقاله نویسی نیز مورد بحث و بررسی قرار گیرد، می¬تواند خودکارآمدی پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی را ارتقا داده، منجر به توانمندی آنها در انجام پژوهش گردد. از نتایج این مطالعه می توان در جهت آگاه¬سازی برنامه ریزان و مسئولان آموزشی در جهت بهبود جلسات ژورنال کلاب و آموزش بهتر و کاربردی دانشجویان آموزش پزشکی و سایر رشته های تحصیلات تکمیلی استفاده کرد.
Change the font color:
main color:
second color:
انتخاب رنگ پس زمینه:
Change the spacing between words:
Change the distance between the lines:
Change mouse type:
Change the font
BlindText